Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Kulturní a sportovní zařízení města Dobrušky
Úvodní fotka Infocentrum

TIP NA VÝLET

kolo

Trasa: zhruba 25 km, nenáročná, vhodná pro sportovní rodiny

Terén: rovinatý, místy mírné stoupání a jeden prudký sjezd

Začátek trasy je na náměstí F. L. Věka v Dobrušce, odkud najedeme na hlavní silnici směr Opočno, zahneme první odbočkou vpravo do ulice Pulické a přes obec Pulice přijedeme do Opočna - 4 km. Na začátku Opočna se vydáme podle ukazatelů do Semechnic a dále po klidné silnici mezi poli a loukami do Trnova - 5 km. V Trnově se můžeme občerstvit buď v místní hospodě s venkovní zahrádkou, nebo v prodejně potravin naproti obecné škole s příjemným posezením venku. Dále pokračujeme směr Zádolí a Záhornice - 2 km. V Záhornici odbočíme vlevo a po asfaltové, málo frekventované silnici stoupáme asi 1 km do prudkého kopce, na jehož konci nás čeká první cíl naší cesty - kopec Osičina mezi obcemi Vojenice a Záhornice a na něm 54 m vysoká rozhledna. Jedná se vlastně o telekomunikační stožár, určený pro mobilní telefony sítě T-Mobile, ale když vystoupáte po 165 schodech do výšky 33 m, ocitnete se na vyhlídkové plošině, z které se vám nabízí krásný pohled na Ostaš, Sendražské kopce, Broumovské stěny, Vrchmezí, Sedloňovský vrch, Šerlich, Malou a Velkou Deštnou, Jelenku, vrch Zakletý, Anenský vrch, Králický Sněžník, Suchý vrch atd. Pro turisty je tu také k dispozici malé občerstvení se studenými a teplými nápoji, které přijde určitě vhod. Rozhledna je přístupná o sobotách, nedělích a svátcích od 9.30 do 12 a od 13 do 18 hodin. Ostatní dny po telefonické dohodě, v případě nepřítomnosti obsluhy neváhejte a volejte na telefon 604 638 058.
Po zelené značce se pak vydáme dále do zalesněného údolí, známého pod názvem Dřízna. Pozor 1 km prudkého sjezdu po lesní cestě! V něm se nachází poklidné poutní místo s kaplí Panny Marie z roku 1889 a křížovou cestou. Návštěvníci tu dále najdou studánku s pitnou vodou a dřevěný altánek na odpočinek. Vše je krásně opraveno. Dále pokračujeme po žluté značce zpět do Opočna a Dobrušky zhruba 12 km.